Összetett és/vagy egyszerű animáció készítés a ZW3D-vel.
A ZW3D nem csak erőteljes 3D gépészeti tervezési, de összeállítás-modellezési, mozgástanulmányok készítésére szolgáló, illetve renderelési és animációs képességeket is biztosít. Meghatározott kényszereket, kényszerpárokat tudunk mozgatni, pozicionálni, megfelelő értékekre állítani. Az ezek által létrejött pozíciókat menthetjük, és működési animációkat készíthetünk
Készíthet egyszerű vagy összetett animációkat kamerával vagy anélkül. A fényképezőgép ikon segítségével animálhatja az animáció nézőpontját. Ez lehetővé teszi a “fly-through” animációk létrehozását azáltal, hogy a kamera helyét a kívánt képkockákban módosította volna az animációban. Animáció készíthető teljesen kényszerezett és kényszerek nélküli összeállításból is.
ZW3D Animation Manager
A ZW3D Animation Manager a ZW3D Data Manager lapján található. Összegyűjti az animáció manipulálására és megtekintésére szolgáló összes parancsot egyetlen egyszerűen használható formában.
A felső widget kezelője megjelenít egy kulcskeretet, míg az alsó megjeleníti az aktuális animáció paramétereit. A ZW3D Animation Manager nem jeleníti meg az összes olyan potenciális paramétert, amely animálható a rendszerben; csak azokat a paramétereket jeleníti meg, amelyeket aktívan a jelen animáció vezérel.
ZW3D Animation Manager Leírás

- Kulcskeret
A kulcskeret kulcsfontosságú az animációban. Ez határozza meg az animáció idejét, amikor az animációs paraméterek explicit értékeket kapnak. A paraméterek lineárisan változnak az egyik kulcstól a másikig, így például ha a szétválasztás paramétere 0 mm a kezdetben és 100 mm lesz 5 másodperccel később, akkor az elválasztás 50 mm hosszon 2,5 másodperc lesz az animációban.
![]() Kulcskeret 0:00
|
![]() Kulcskeret 0:00:50
|
![]() Kulcskeret 0:02
|
![]() Kulcskeret 0:02:50
|
![]() Kulcskeret 0:03
|
- Idő
Az alsó animációs idő az animációkezelőnél jelenik meg. A szerelvény kijelzése az aktuális animációs időtől függ. Az animációs paraméterek eltolhatóak a kulcskeretekben megadott értékek között, hogy megállapítsák az aktuális értéküket, és ezeket az értékeket hozzárendeljék az összeszereléshez. Az ezekből az értékekből származó összeszerelés ezután megjelenik a grafikus területen, miközben a paraméter aktuális értékei a ZW3D Animation Manager listaterületén jelennek meg.Számos módja van az aktuális animációs idő módosításának. Beállítható egy új érték az aktuális animációs idő mezőbe beírva, az aktuális aktív kulcsformátum megváltoztatásával vagy az animációkezelő bármely lejátszási vezérlőjével.
- Billentyűk hozzáadása
Kattintson a jobb gombbal az animációs csomópontra a kezelőben, majd válassza ki a kulcskeret parancsot egy új kulcsfontosságú keret létrehozásához. Az új kulcskeret automatikusan aktiválódik és hozzáadódik a kulcskeret-listához, miután megadta az időt. - Billentyűzet aktiválása / törlése
Válasszon ki egy kulcskeretet és kattintson a jobb egérgombbal az Aktív vagy Töröl billentyűkeret parancsra.
Ikon funkciók
Visszatér az animáció első kulcsképéhez.
Visszatér az előző kulcskeretre.
Az animáció lejátszása az aktuálisan aktív paraméterekkel.
Előre a következő kulcskeretre.
Pozicionál az animáció utolsó kulcstémájához.
Beállítja az animációt, hogy folyamatosan fusson. Ez a CPU erőforrásokat erősen fogyasztja.
Kattintson erre a gombra a kamera be- és kikapcsolásához.
Ezt az ikont használható arra, hogy a program automatikusan ellenőrizze a szerelvényt az animáció során okozott zavarok miatt.
Használja ezt az ikont az animáció lezárásához az előző kulcskeret paraméterei alapján.
Adja meg az animációs kamera helyzetét

Az Animációs paraméterek> Kameraszállítás meghatározása
Kötelező bemenetek
- Hely
A fényképezőgép helye csak az aktív kulcskerethez. - Ellenőrizni szükséges
a pontot, amely a helymeghatározó ponttal együtt meghatároz egy vektort (azaz irányt), amelyet a fényképezőgép ikon mutat, de arra vigyázzunk, hogy a kamera még mindig megcsavarhatja a vektort. Ez csak az aktív kulcskeretre vonatkozik. A felfelé nyíl bezárja ezt a csavart.
Beállítások Bemenetek
- Fel
Ez határozza meg, hogy a 3D-s irányvonal milyen függőleges irányba mutasson a képernyőn. - Extenzek
Ez határozza meg a kamera zoomolását. A szám pontosan megegyezik a bal alsó sarokban lévő számmal.
Állítsa be az animációs tulajdonságokat

Az Animáció> Beállítások …
- Keretek / Másodperc
Állítsa be a képkockák számát másodpercenként a lejátszás közben. - Lejátszási sebesség
Állítsa be a kívánt lejátszási sebességet. Válasszon: Minden kép, 1/4 sebesség, 1/2 sebesség, Real Time (valós idő), 2x sebesség és 4x sebesség. - Pont létrehozása interferenciával
A Check for Interferences ikont nyomva tartva jelölje be ezt a négyzetet egy ütközés kapcsolattartó pont létrehozásához. - A komponens fényforrásainak használata
Jelölje be ezt a négyzetet az aktív egységben meghatározott komponens-fényforrások használatához.