A termékfejlesztéshez és szerszámtervezéshez kifejlesztett ZW3D az OverDrive kernel rendszere révén nagyon erős a felület, parametrikus, direkt és ezek ötvözése a hibrid modellezési technológia területén. Freeform és Felületmodellezéssel a célunk az, hogy úgy írjuk le a felületeket, hogy közben kevés adatot tároljanak, könnyen számíthatók és utólag módosíthatók legyenek. Polinomokkal leírható felületeket alkalmazunk (egyszerű, gyors számíthatóság). A felületdarabok „szép” illesztése érdekében legtöbb esetben a harmadfokú polinomokat használjuk. Most röviden bemutatom a felületmodellezési alapokat a ZW3D-ben.
Elsőként szeretném megemlíteni, hogy a modell építésekor érdemes használnunk a Surface Modeling Quality Analysis parancsot, mellyel egyszerűen tudjuk ellenőrizni az épített geometriát.
Talán az egyik legtöbbet használt és legegyszerűbb parancs a “sweep” avagy söprés. Az útvonalat a tangenciális görbék és vonalak alkotják.

Ugyancsak kedvelt és sokat használt parancs a loft, amit nem fordítok magyarra, mert elég érdekes jelentése lenne. Itt a felület összetettségéhez mérten több lehetőségünk van. Szükségünk van egy profilra, egy vezető görbére és határterületre.
[tx_row]
[tx_column size=”1/2″]

[/tx_column]
[tx_column size=”1/2″]

[/tx_column]
[tx_column size=”1/2″]

[/tx_column]
[tx_column size=”1/2″]

[/tx_column]
[/tx_row]
Létre tudunk hozni intelligens hajlított felületet a görbékkel, vonalakkal vagy más felületekkel.

Ruled parancs:
Létre tudunk hozni egy szabályozott felületet lineáris keresztmetszetekkel két út között.
Circular/Conic bi-rail parancs:
Kör alakú kerek keresztmetszet létrehozása két útvonal görbe között.

Felületek foltozása közben hasznos parancs az U-V curve mesh miután megtanultuk a használatát. Két csoportba tudjuk sorolni a felületeket (U és V) és határfelületet készítünk közöttük.

Összetettebb geometriákhoz használhatjuk a FEM és N-sided parancsot.
FEM módszer:
Létre tudunk hozni egy felületet a határgörbék pontjai segítségével.
N-sided módszer:
Létre tudunk hozni egy patch felületet, amely négyoldalas NURBS arcokból áll.

Trimmelt felületek és loop funkció.
Trimmelt felület:
Létre tudunk hozni egy sík felületet, amely egy határoló görbékhez van szabva.
Loop művelet:
Törlés/Csere/Megfordítás
[tx_row]
[tx_column size=”1/3″]

[/tx_column]
[tx_column size=”1/3″]

[/tx_column]
[tx_column size=”1/3″]

[/tx_column]
[/tx_row]
Végezetül kedvcsinálónak a fenti ismeretek birtokában könnyedén tudunk készíteni egy kanalat vagy egy egeret felületmodellezés használatával. A feladatok 30-30 percet vesznek igénybe.
[tx_row]
[tx_column size=”1/2″]

[/tx_column]
[tx_column size=”1/2″]

[/tx_column]
[/tx_row]