
A gyors modellépítéshez nem csak gyakorlat és a modellek rutinszerű, szisztematikus felépítése szükséges. Nem szabad félni a különböző technikák egymást erősítő hatásától, gondolok itt felület-, parametrikus-, direkt modellezésre és ezek keverésére. Az alapok tisztán látása nélkül nehéz hatékony munkát végezni, ezért röviden bemutatom a két alap modellezési eljárást. Alapesetben kétféle metódust használhatunk a modellek készítésekor melyeknek neve Top-Down és Bottom-Up. A ZW3D támogatja mindkét tervezési metódust, de komplex összeállításoknál javasolt a Top-Down azaz Skeleton modellezést alkalmazni (és egyszerűnél is).
Bottom-up tervezési módszer:
1. Először a konstrukció építő elemeit külön-külön hozzuk létre
2. Az építő elemeket előre meghatározott kényszerek alapján össze kényszerezzük
3. A végleges konstrukciót az építőelemek határozzák meg
2. Az építő elemeket előre meghatározott kényszerek alapján össze kényszerezzük
3. A végleges konstrukciót az építőelemek határozzák meg
Ez mint a neve is mutatja egy lentről felfelé történő modellépítkezési szemlélet. Az építőelemek pontos ismerete szükséges. A konstrukciót az építőelemek szintjén szükséges módosítani, optimalizálni. Figyelni kell a “szülő-gyerek2 kapcsolatra, tehát az egyes elemek kapcsolatát a hozzárendelt kényszerek és a szülő(k) kényszere(i) határozzák meg. Nehéz és időigényes a megfelelő, optimális konstrukció létrehozása. A modellépítés időben egymás után történhet, így csoportmunkát csak megkötések mellett támogat.
Top-down tervezési módszer:
1. Először a konstrukció vázmodelljét (skeleton) hozzuk létre
2. A vázmodell (skeleton) a konstrukció főbb paramétereit, megkötéseit tartalmazza
3. Az építő elemeket erre a vázra építjük rá
2. A vázmodell (skeleton) a konstrukció főbb paramétereit, megkötéseit tartalmazza
3. Az építő elemeket erre a vázra építjük rá
Fentről lefelé történő modellépítkezési szemlélet, nem szükséges az építő elemek pontos ismerete. Módosítása a vázmodell változtatásával a tervezés bármely fázisában könnyen létrehozható. Könnyen és gyorsan lehet a megfelelő, optimális konstrukciót létrehozni. A modellépítés időben egymással párhuzamosan történhet így a csoportmunkát támogatja.

ZW3D Assembly
- Az egyedülálló több objektumú fájlkezelés megkönnyíti az összeszerelési részek kezelését.
- A top-down design és a bottom-up design megfelelnek a különféle igényeknek.
- A dinamikus metszetnézet és az interferencia-ellenőrzés segítségével a tervezők ellenőrizhetik az alkatrészek és a szerelvény illeszkedését.
- Használja élénk animációval, hogy bemutassa a terméket bárkinek.
- Az intelligens kényszerek megkönnyítik a munkát.
- A mechanikai kényszerek segítségével a fogaskerek, és bonyolult szerkezetek mozgását könnyen eltudjuk készíteni látványos bemutatókhoz.
[tx_row]
[tx_column size=”1/2″]
[tx_column size=”1/2″]

[/tx_column]
[tx_column size=”1/2″]
[tx_column size=”1/2″]

[/tx_column]
[/tx_row]
[/tx_row]